آرشیو آبان ماه 1400

خودرو بَر پارس ، كادري مجرب و متخصص ، كاملاً حرفه اي

انواع سروصداي همسايه

۱۴ بازديد

سروصداي همسايه ها مي توانند رو مخ ترين چيزي باشند كه مجبور به تحمل آن مي شويم، فكر كنيد كسي در خانه خودش هم اسايش نداشته باشد و نتواند به راحتي استراحت كند. اين شرايط واقعا سخت و طاقت فرساست! عايق صدا شايد بتواند راه حل مناسبي باشد!

بعضي از متداول ترين منابع شكايت صوتي از همسايه شامل موارد زير است:

  • دويدن يا صداي كوبيدن پا روي زمين
  • سروصداي ناشي از تعميرات خانه
  • صداي بلند موسيقي يا تلويزيون
  • سروصداي ناشي از دعوا
  • صداي حيوانات خانگي
  • دويدن يا فرياد زدن كودكان زمان بازي
  • گريه نوزاد يا كودك
  • سروصداي همسايه از تجمع در جلوي درب آپارتمان
  • ورود و خروج پي در پي به آپارتمان
  • فرياد زدن

پنج راه حل جهت مقابله با همسايه پر سروصداي همسايه عبارت هستند از : روش هاي مسالمت آميز و گفت و گو، برگزاري جلسه در ساختمان، ارسال اظهار نامه، تماس با پليس 110 و مراجعه به مراجع قضايي. شكايت از مزاحمت به عنوان يكي از راهكارهاي مقابله با مزاحمت همسايه هم با كمك مرجع حقوقي و هم با كمك مرجع كيفري امكان پذير است.

جامعه اي كه هم اكنون در آن زندگي مي كنيم، به خاطر افزايش جمعيت، انسان ها را از نظر محدوده زندگي به هم نزديك تر كرده، طوري كه در موارد بسياري مثل آپارتمان ها چند خانواده در يك فاصله كم از يكديگر زندگي كرده و همين موضوع باعث مي شود كه مساله حقوق و تكاليف همسايه ها در مقابل هم، در مقايسه با گذشته اهميت بالاتري داشته باشد.

عايق صوتي ماينر

۱۱ بازديد

 عايق صوتي ماينر چيست؟ چه استفاده اي دارد؟ امروزه با گسترش تكنولوژي و رواج ارز هاي ديجيتال نياز به استفاده از دستگاه هاي ماينر دو چندان شده است.ماينر هاي خانگي در انواع مختلفي از جمله S9،T1،M3X،ASIC و... هستند اما همه آنها داراي ويژگي مشترك از جمله صداي بسيار زياد و آزار دهنده هستند.

 ما در آپ دكو قصد داريم انواع عايق صوتي ماينر را به طور كامل  به شما عزيزان معرفي كرده و شما را در انتخاب بهترين عايق صوتي ماينر كمك كنيم؛پس با ما در ادامه همراه باشيد.

اجراي عايق صدا را به كارشناسان آپ دكو بسپاريد و بهترين نتيجه را دريافت كنيد!

قطعا شما عزيزاني كه به دنبال عايق صوتي ماينر هستيد اطلاعات بسيار دقيقي از نحوه كاركرد و توليد صدا ماينر داريد.

گروه آپ دكو چندين روش جهت عايق صوتي ماينر به شما عزيزان پيشنهاد ميدهد كه بسته به شرايط و همچنين داشتن ميزان بهترين نتيجه ،با آنها آشنا خواهيم شد.

  • از باكس صدا خفه كن ماينر استفاده كنيم.
  • اتاقي كه در آن ماينر قرار دارد را عايق كنيم.
  • لوله هاي خرطومي انتقال هواي فن را عايق كنيم.

 

فارغ از انجام كدام روش جهت كاهش صدا ماينر، موردي كه بسيار واضح و انجام آن ضروري است به حداقل رساندن ميزان صدا به خارج از محيطي كه ماينر درآن قرار دارد ميباشد.اما موردي كه بايد حتما آن را در نظر بگيريم اين است كه عايق صوتي ماينر به هر نحوي كه اجراء ميشود بايد داراي تهويه هوا باشد.


اجزا ثابت  بدنه اصلي خودرو بدنه هاي يكپارچه

۱۲ بازديد

اجزا ثابت  بدنه اصلي خودرو بدنه هاي يكپارچه

نويسنده : عليرضا فتحي كارشناس ارشد مكانيك شريف سايت خودرو لند

www.khodro.land

 بدنه اصلي خودرو - گرانترين قسمت اتومبيل است ، بدنه خودرو مي تواند اصلي ترين قسمت هر خودرو يا خاص ترين قسمت خودرو باشد كه نه تنها شكل ظاهري و زيبايي خودرو به آن مربوط ميشود بلكه استحكام سازه خودرو ايروديناميك آن و رفتار خودرو نيز به آن بستگي دارد.

بدنه خودروي مدرن متشكل از: بخش محفظه موتور ، سالن و صندوق عقب است

 سازه اصلي  بدنه خودرو پشتيباني وسيله نقليه است كه تمام اجزاي ديگر به آن متصل هستند.  در بعضي از بدنه ها بخصوص خودرو هاي كوچك ، شاسي و بدنه بصورت يك پارچه است و به هم متصل كه به اين قبيل بدنه هاي يكپارچه گفته ميشود.

 و در بعضي خودرو كه معمولا خودروهاي سايز بزرگتر هستند بدنه و شاسي دو عضو جدا از هم ميباشند كه با اتصالات مفصلي و فنر بندي به هم متصل ميگردند ماندد SUV هاي بزرگ و كاميون ها كه همگي داراي يك قاب جداگانه به عنوان شاسي مي باشند.

 

اجزاي خودرو هاي امروزي را بشرح ذيل ميتوان معرفي كرد

  • شاسي جلو يا front spar
  • پنل جلو يا front panel
  • ستون جلوscreen pillar
  • پنل سقف roof panel
  • ستون عقب rear quarter panel
  • گلگير عقب body quarter
  • صندوق عقب panel trunk
  • ستون مركزي centre pillar
  • ركاب sill
  • شاسي كفي مركزي centre tunnel
  • كف پايي base
  • گلگير داخلي جلو

اين 12 عضو بطور معمول جزو اجزا ثابت بدنه اصلي ما هستند كه ما بهش ميگيم اطاق البته اجزا ديگري بر روي اين بده نصب ميشوند كه اجزا خارجي بدنه نام گذاريشون ميكنيم .

اين 12 عضو بطور معمول وظيفه تحمل فشار هاي ناشي از وزن خودرو ، وزن بار و تنش هاي ناشي از حركت را بعهده دارند در شكل زير بصورت رنگي ميتوان توزيع تنش را بصورت شماتيك جهت اتومبيل هاي مدرن روز ديد كه البته آلياژ بهينه نيز در آن جهت تحمل فشار ها معرفي شده است.

بدنه خودرو براي حمل كالا (كاميون) يا حمل مسافر (اتومبيل مسافري) طراحي شده است. انواع مختلفي از بدنه خودرو وجود دارد كه از لحاظ هدف متفاوت هستند: از نظر هدف (كاميون ، مسافر ، مسافر باري ، ويژه) و از نظر ساخت (اسكلت ، نيم اسكلت ، غير اسكلت).